De eerste paar weken - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Rebecca Sengers - WaarBenJij.nu De eerste paar weken - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Rebecca Sengers - WaarBenJij.nu

De eerste paar weken

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

18 Februari 2014 | Nederland, Sint Maarten

Hier ben ik dan weer, ik dacht laat toch nog maar eens iets van me horen (met een beetje aandringen van mijn lieve moeder!)

De eerste weken bevallen nog altijd erg goed! Ik heb tot nu toe standaard vrij gehad op maandag en woensdag en dan moest ik dinsdag van 8 tot 5 werken en de anders vier dagen waren verschillend. Maak over het algemeen bijna altijd wel een dag van 9 of 10 uur, maar dan kom ik wel zeker aan m'n uren dus daar ben ik dan ook niet bang voor!
Het werk bevalt ook goed, een erg leuke groep collega's waar je ook wel eens wat mee gaat doen buiten werktijd (samen aan zee liggen of stappen ofzo).
Dinsdag avond is voor mij de vaste stapavond aangezien die salsaparty toch wel erg gezellig is en je hier ook erg makkelijk verschillende mensen leert kennen .. daarbij herkennen heel veel jongeren ons ook aangezien de meerderheid wel eens bij karakter komt en ze je dan vragen of jij diegene was die bij karakter werkt ..
Woensdagavond is ladiesnight in tantra, oftewel: gratis entree voor de dames en ook kunnen we dan champagne, heineken en sex on te beach drinken zoveel we willen! (Daar zeggen wij dus ook geen nee tegen!) Helaas mag ik deze avond morgen overslaan aangezien ik donderdag om 8 uur moet beginnen.
Meestal gaan we ook op vrijdag iets doen, vaak eerst naar The Palms waar Stefanie en ik dan onze collega's tegenkomen en we daar gezellig even karaoke gaan zingen, iets later op de avond (1 of 2 uur 's nachts) vertrekken we dan naar de Soggy, dit is een openluchtdisco tegenover The Palms.
Op zaterdag gaan we meestal gewoon een drankje drinken en een enkele keer naar de tantra. Dit is dan alleen iets duurder aangezien je entree moet betalen en de drankjes, en de tantra ligt dan ook nog eens in maho waar je makkelijk 4 dollar voor een cola betaald terwijl dat in simpson bay maar 2 dollar is..

Ook ben ik vorige week woensdag samen met een klasgenootje en collega naar de bioscoop geweest. Er draaien niet heel veel films, maar er zat wel een leuke tussen: The Lone Survivor. Een erg mooie film die waargebeurd is. Het gaat over een SEAL team van amerika die iemand van de Taliban moeten vermoorden. Niet geschikt voor iemand met een zwakke maag! Wij stonden dan ook na te shaken toen we buiten kwamen aangezien het ook een erg goede indruk had nagelaten!

De taxi's hier zijn over het algemeen wel te doen, maar vanaf een uur of 10/11 's avonds gaat de prijs ineens omhoog en dan kijken ze hier ook p.p. en niet naar 'hoever moet je, maakt niet uit met hoeveel man'. Maja, overdag kunnen we gelukkig de busjes nemen en dan ben je 1 of 2 dollar kwijt en kun je in maho, mullet bay en philipsburg komen. De busjes rijden gewoon random, je gaat gewoon aan de straat staan waar die voorbij rijden en als er een komt steek je je hand op. Als je er dan weer uit wil dan roep je gewoon stop en dan stopt die direct. Iets anders dus dan dat Nederlandse systeem!

Ik hoop dat alles daar in Nederland goed gaat en het weer niet al te slecht is, om jullie niet al te jaloers te maken: hier kan het misschien warm zijn maar af en toe kan het ook heel hard regenen. Vaak maar voor een paar minuten maar dan liggen er ook hele grote plassen overal dus kun je niet altijd meer even goed over straat!

Vanavond gaan we weer lekker salsa'en op het strandje waar La Bamba ligt, en dan morgen waarschijnlijk gewoon bij een collega thuis aan het zwembad liggen en lekker bijkleuren. De lijnen van het werkshirtje zijn onderhand ook al goed zichtbaar, dus dat moet weer even bijkleuren! HAHA

xx. Rebecca'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 984
Totaal aantal bezoekers 1974

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: