Eerste week! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Rebecca Sengers - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Rebecca Sengers - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

20 Januari 2014 | Nederland, Sint Maarten

Nou daar zit ik dan, in ons kleine huisje waar we het voor 5 maanden vol moeten houden!

Afgelopen dinsdag was het dan zo ver, om 4 uur stond ik naast m'n bed om de allerlaatste dingetje in de koffers te doen. Om half vijf reden we dan ook al aan, eerst moest de auto nog gekratst worden want jaa .. in nederland is het nu namelijk iets minder weer! HAHA
Rond 6:15 kwamen we dan aan .. eerst de auto parkeren en daarna dat hele stuk lopen .. de koffers maar op zo'n karretje gelegd wat natuurlijk super soepel gaat als ik dat ding bestuur (dus niet)!

Uiteindelijk nog even gewacht op m'n reisgenootje waar ik ook mee samen woon op dit moment en die ook bij karakter werkt. Daarna hebben we ingecheckt en rond half acht was het dan zover .. we moesten afscheid nemen om door de douane te gaan en naar de gate te lopen etc.
Mam en Daphne natuurlijk een dikke knuffel gegeven en voordat ik het wist waren we alweer bij de tassencontrole. Hier kwamen we heel toevallig twee van mijn klasgenootjes tegen die ook die dag naar sint maarten vertrokken en 10 meter achter ons zaten in het vliegtuig.

Zodra we aankwamen in Sint Maarten was het natuurlijk direct lekker warm en werden we opgehaald door de zus van onze baas, zij was nu toevallig op vakantie in Sint Maarten en onze baas had even geen tijd. We kwamen er ook al snel achter waarom niet want ons vliegtuig was te vroeg gaan draaien en had alle ramen van de auto's eruit geblazen (wat blijkbaar ook nog op het nieuws is geweest in NL). We werden als eerste naar karakter gebracht waar politie en alles stond ivm die auto's dus. Hier kregen we een drankje aangeboden en nadat we hier even gezeten hadden hebben ze ons naar ons huisje gebracht. Voor de rest niet meer veel speciaals gedaan, vooral op het strand gehangen en wat gegeten..

Woensdag was ook niet veel speciaals, ook deze dag hebben we vooral doorgebracht op het strand om alvast een beetje een kleurtje te krijgen, 's avonds zijn we wezen uiteten en daarna weer ons bedje in aangezien we toch wel last hadden van die jetlag.

Donderdag zijn we naar Philipsburg gegaan, hier hebben we even rondgelopen en zijn daarna op het strand gaan liggen. Het was daar wel een stuk drukker aangezien al die cruise schepen daar aankomen maar die vertrekken tussen 5 en 6 allemaal weer en dan sluiten ook alle winkeltjes in philipsburg.. toen zijn we dus maar weer terug gegaan ..

Vrijdag hebben we weer lekker op het strand gehangen en zijn we 's avonds wel wezen stappen (:
Ons werd verteld dat we eerst naar The Palms moesten gaan, dit is namelijk een karaoke bar waar ze vaak eerst heen gaan voordat ze naar de openlucht disco The Soggy Dollar Bar gaan .. we hebben dus nog lekker even karaoke gezongen en hebben de avond afgesloten aan de overkant bij Soggy .. Een geslaagde avond!

Zaterdag was weer een lekkere bijkomdag, weer lekker strandgehangen en 's avonds voor het eerst in ons huisje gekookt en gegeten.

Zondag waren we van plan een auto te huren, maar daar heb je dus echt een creditcard voor nodig of je moet een voorschot van $900 dollar geven voor als je schade maakt. nou dit hadden we niet dus toch maar geen auto gehuurd. Vervolgens zijn we dan maar met de taxi naar Marigot gegaan, dit is een stadje in het franse gedeelte wat een goede 5 minuten rijden is vanuit Simpson Bay. Toen we daar aankwamen bleek al snel dat we de verkeerde dag uitgekozen hadden want op zondag werken de Fransen niet dus was alles dicht! Toch maar snel een klein rondje lopen en twee uurtjes later weer de taxi terug en daarna zijn we bij het zwembad gaan liggen van Mary's Boon. Dit is een beach resort wat naast karakter ligt maar we (stefanie en ik) hadden niet zo'n zin in al dat zout en zand wat bij de zee hoort en gingen liever naar een zwembadje toe. Daar dus de rest van de middag gelegen en 's avonds lekker normaal naar de McDonalds toe. Dan merk je wel dat die verre van de Mc van nederland is want iedereen loopt daar rond alsof ze nog een uur hebben om iets klaar te maken, en de kipnuggets hadden ze niet (stonden wel op de borden) en ook twee wraps hadden ze niet meer dusse .. typisch antilliaans dus!

Vandaag was het dan de eerste werkdag voor Stefanie terwijl ik nog een dagje vrij had. Heb dus maar even het huisje gepoets (ja ook ik kan poetsen HAHA) en daarna alle kleding en handdoeken even door een sopje gehaald zodat die wel weer zo goed als schoon zijn .. toen nog snel boodschapjes gedaan maar ong. een km lopen met een sixpack waterflessen van un liter is toch iets zwaarder dan dat ik dacht XD wat een luxe toch, die auto's! Nu is het hier half acht 's avonds en ga nu nog even langs bij Karakter om daar een drankje te doen!

Morgen is het dan zover en mag ik zelf beginnen, van 9 - 4 zal ik moeten werken op de mooiste dag van het jaar (: toevallig valt die ook nog op de juiste dag, aangezien er elke dinsdag avond een salsa avond is bij La Bamba en dat je daarheen moet op dinsdag, dus ik weet al waar ik te vinden zal zijn en dat dit een goede achtiende verjaardag mag worden!

xx. Rebecca'